Press: Svenska pressreleaser: 13 April 2013
KMR

UPP TILL 80 PROCENT AV HÖGSKOLELEVER I USA MISSBRUKAR ADHD-DROGER
2013-04-13

skola pennor spruta

Psykiatrin håller på att sänka samhället med sin drogfilosofi. En undersökning visar att 30 procent av eleverna på universiteten i USA har använt ADHD-amfetamin illegalt, 50 procent av alla på gymnasienivå men hela 80 procent av alla högskolestuderande anslutna till studentkårer. Vi har redan sett tendensen sprida sig till Sverige.

Alan DeSantis, professor och forskare vid University of Kentucky, som har spårat droganvändningen på universitetet, säger att ADHD-drogen Adderall "missbrukas mer än marijuana och är lättare att få tag i än öl".

I och med att psykiatrikerna döpt om amfetamin till medicin á la Orwell: "slaveri är frihet", så tror de studerande att det är ofarligt. Men det kemiska slaveriet, dvs. amfetamin och dextroamfetamin, alltså Ritalina, Concerta och Adderall, har enligt läkemedelsverket "den högsta missbrukspotentialen och beroendeprofilen av alla droger med medicinsk användning"!

De högskolestuderande använder ADHD-amfetamin därför att de anser sig kunna studera längre och få bättre betyg – men också för att de vill bli höga, enligt undersökningen. Det visar sig dock efter ett mycket kort tag att de inte kan studera utan piller. De har med andra ord blivit beroende.

Drogframkallat trancetillstånd
När psykiatrin hävdar att koncentrationsförmågan ökar efter intag av narkotikaklassificerat amfetamin, så pekar de på ett fenomen som vanliga amfetaminmissbrukare kallar "att punda". De kan sitta i timmar och pilla isär en maskin eller apparat, utan att någonsin få ihop den igen. Detta är inte ökad koncentrationsförmåga, det är ett förgiftningssymtom, en kraftig påverkan på hjärnans transmittorsystem, ett drogfixerat tillstånd. Helt enkelt en slags trance. Barnen sitter kanske stilla i klassen, och ungdomarna kan sitta vaken längre in på natten, men de lär sig inte mer eller bättre. De kan rabbla upp på proven de pluggat in under nätterna innan, och få höga betyg, sedan är det tomt. Utbildningen blir ett stort svart hål. Det visar forskning klart och tydligt. Studieresultaten förbättras INTE. Man gör något åt barnen, inte för barnen.

Missbruket av ADHD-droger pågår i alla skolor över hela USA. Dr Raymond Kotwicki, som är biträdande professor vid psykiatriavdelningen på Emory University oroar sig för att studenterna inte inser vilken skada de orsakar sig själva. Han skriver att dessa droger kan producera extrem nervositet, huvudvärk, magproblem, till och med psykos, där de förlorar kontakten med verkligheten.

Man kan ju samtidigt fråga sig, med dessa allvarliga varningar från en psykiatriker, hur man kan ge detta till små barn. Han är inte ensam om att varna för drogerna.

– Inlärningsstimulerande preparat kan hjälpa dig för stunden, men du glömmer det du lärt dig snabbare. Dessutom kan du drabbas av allvarliga psykoser som biverkning, säger Martin Ingvar, professor i integrativ medicin vid Karolinska institutet i Stockholm. (Expressen 2008-01-30)

Även i Sverige har missbruket spridit sig. SVT rapporterade för inte så länge sedan om "hjärndoping". Studenter i Sverige som "vässar hjärnan" inför prov med ADHD-piller. 1 procent av 3600 studenter i Göteborg använde dem i en undersökning som SVT gjorde, låter inte så mycket kanske, men 43 procent valde att inte svara!
http://www.svtplay.se/klipp/1082308/utbredd-hjarndopning-i-usa

Psykiatrins kemiska frihet har blivit ett kemiskt slaveri.

http://edition.cnn.com/2011/09/01/health/drugs-adderall-concentration/


Kommittén för Mänskliga Rättigheter grundades 1969 i USA och 1972 i Sverige av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården.
För mer information gå till KMR:s hemsida: www.kmr.nu

Den internationella övervakaren av psykiatrin
Kommittén för Mänskliga Rättigheter
Box 6039 , 129 06 Hägersten

Copyright © 2013 CCHR. Alla rättigheter förbehållna.